wtorek, 24 maja 2011

O 5-ciu filmach z dentystami.

Oto moja lista pięciu filmów, w których wystąpili bohaterowie będący dentystami. Mój wybór jest czysto subiektywny, kolejność jest dopasowana do roli jaka danemu dentyście przypadła. Filmy, które wybrałem to jedne z tych, które jako pierwsze przyszły mi do głowy.

1. Jak ugryźć dziesięć milionów
To jeden z moich ulubionych filmów w ogóle, głównie za świetną rolę Bruce'a Willisa. Ale bohaterem zestawienia jest główny bohater filmu, dentysta o ksywce Oz. Film dostał u mnie nr 1 po pierwsze dlatego, że dentysta jest głównym bohaterem, a po drugie fakt ten ma pewne znaczenie dla fabuły, ponieważ umiejętności Oza pozwalają upozorować śmierć Tulipana.

2. Snow Dogs (Śnieżne psy)
Drugi na liście film to komedia o dentyście, który w poszukiwaniu swoich korzeni przenosi się na Alaskę, gdzie postanawia wystartować w wyścigu psich zaprzęgów. Miejsce drugie za główną rolę, ale fakt, że bohater jest stomatologiem właściwie nie ma znaczenia, równie dobrze mógłby być np hydraulikiem. Ale za to mamy kilka scen przy fotelu.

3. The Hangover (Kac Vegas)
Trzecie miejsce zajmuje film, w którym jedna z głównych postaci to dentysta, ale nie mamy chyba żadnych scen w gabinecie. Scena, w której bohater po pijaku sam sobie wyrywa zęba to trochę za mało. Poza tym mamy tylko wzmianki o jego zawodzie.

4. Nic śmiesznego
Tutaj mamy polski akcent w zestawieniu. Świetna scena z Bożeną Dykiel w roli stomatologa gościła już na blogu, zainteresowanych odsyłam tutaj.

5. Finding Nemo (Gdzie jest Nemo?)
Last but not least film, który trafia tutaj za zabawną scenę, w której rybki z akwarium z wielką znajomością tematu komentują pracę dentysty do którego należy akwarium. Widziałem kiedyś tą scenę wstawioną na Youtube, ale teraz nie mogę jej za nic znaleźć. Gdyby się komuś udało to będę wdzięczny za link.

I to już wszystko. Dentyści pojawiają się oczywiście w kilku innych filmach, jak np Kocurek, ale miejsc w zestawieniu jest tylko pięć. Jest również taki horror o dentyście dręczącym pacjentów, ale z racji tego, że nie oglądam tego gatunku filmów, tego konkretnego filmu też nie widziałem. Nie pamiętam nawet tytułu (nie wiem czy czasem nie po prostu "Dentysta")
Jak łatwo zauważyć w zestawieniu są głównie komedie (Nic śmiesznego oficjalnie nie jest komedią, ale ludzie zazwyczaj odbierają go podobnie jak Dzień świra, który też nie jest komedią). Pojawił się też film animowany, ale przecież on też jest zabawny. Kocurek, który wypadł z zestawienia to też komedia. Jest jeszcze ten horror. I szczerze mówiąc więcej filmów z dentystami nie jestem w stanie przytoczyć. Przynajmniej nie na gorąco, może gdybym się lepiej zastanowił. Nie będę wysnuwał wniosku, że stomatolodzy pojawiają się tylko w zabawnych filmach, wydaje mi się raczej, że taki skład wynika z tego, że głównie oglądam komedie.
A jakie filmy z dentystami Wy znacie?

1 komentarz:

Jeśli byłbyś tak miły, podpisz się. Ułatwi to ewentualną dyskusję.